Loopscreenings

Bent u een loper en heeft u last van een blessure tijdens of ná het lopen? Wacht niet te lang, dit kan ernstig worden. Laat ons de oorzaak van uw klacht onderzoeken adhv een hardloop analyse & weak-link screening.

Bij Improve kinesitherapie zijn wij gespecialiseerd in bewegingsanalyses. Wij kijken verder dan alleen uw voeten. In de meeste gevallen zit daar de oorzaak van een blessure namelijk niet.

De huidige trend is om bij het kopen van loopschoenen, een loopanalyse te doen. Dit is om te zien wat voor soort schoen bij u past. Dit is maar een klein stukje van de puzzel om blessures te voorkomen en/of te genezen. Het is meestal niet voldoende om alleen naar de voeten te kijken om te bepalen hoe iemand loopt.

Hoe gaan we te werk?

  1. Analyse op de loopband. Aan de hand van een video analyse kunnen wij zien waar uw ‘weak-links’ of ‘running-flaws’ zitten.
  2. Bewegingstesten om uit te voeren. Hierin kunnen wij uw uw kracht, flexibiliteit en motorisch controle in kaart te brengen. Aan de hand van de resultaten krijgt u een
  3. Oefenschema op maat wordt voor u gemaakt aan de hand van uw pijn en de resultaten in vorige testen. U krijgt elastieken om te oefenen, de nodige adviezen en tips om uw blessure aan te pakken.

Begeleid oefenen

Tijdens het ‘oefen-uurtje’ kunt u in de praktijk komen oefenen onder begeleiding van één van onze kinesisten. U betaald een klein bedrag voor de begeleiding, maar u verliest er geen kine beurt mee.

Improve your running

Bijna iedereen kan lopen, maar is de manier waarop we lopen wel goed? Zorgt de manier waarop we lopen niet voor blessures? Lopen we wel efficiënt of kunnen we met minder energie verder vooruit komen? En is mijn houding wel optimaal tijdens het lopen?

Op al deze vragen en meer krijgt u een antwoord in het Improve your running programma. Eerst zal er een gesprek zijn waarin u vertelt wat uw doel is. Daarna volgt een uitgebreide weak-link screening en loopanalyse. Vervolgens krijgt u een persoonlijk schema met uw verschillende verbeterpunten. De weken daarop volgend gaat u samen met uw kinesist hieraan werken.

Een trainingsschema bevat altijd de volgende elementen:

  • Precision Workout – voor betere aansturen van de juiste spieren,
  • Drill Work – loop specifieke oefeningen om een betere loopstijl te creëren,
  • Capacity Workout – voor krachtigere spieren,
  • Performance Workout – voor een groter vermogen

We werken naar uw doelrace toe om zo optimaal mogelijk te trainen. Mocht u geen specifiek doel in gedachten hebben, is dat ook geen probleem. Dan zullen we de trainingen afstemmen op uw persoonlijke agenda.